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ー SOBA To The World

SOBA

世界へ

SOBA To The World | SOBAを世界へ
日本人のソウルフードであるSOBAを世界へ広めたい

日本人の
ソウルフードである
SOBA
世界へ広めたい

We challenge to spread
Japanese soul food “Soba” to the world

日本人のソウルフードとして独自文化を育んで来た蕎麦。特に小麦粉などのつなぎを使わず蕎麦粉100%でできた十割蕎麦は、「グルテンフリーのヘルシーフード」として健康意識の高い諸外国から熱い注目を集めています。東京・恵比寿と兵庫・神戸にある私たちの旗艦店でも在日外国人の顧客から高い支持を頂き、毎週来られるリピーターも。海外での可能性やインバウンド需要を実感する日々です。外国人向けの蕎麦打ち体験ツアーなども今後増えていくのではないでしょうか。おいしくてヘルシーで栄養満点であるキカイスタイルの十割蕎麦を「Japa-Soba(ジャパソバ)」として日本から世界へ発信し、多くの人たちに魅力を伝えていきたい。そして海外へ挑戦する事業主の方々をさまざまな形でサポートしたいと私たちは考えています。


Soba has developed its own culture as a Japanese soul food. Especially, 100% buckwheat Soba noodle has attracted much attention from other countries with high health awareness as “gluten-free healthy food”. Our restaurants in Ebisu, Tokyo and Kobe, Hyogo have high support from foreign customers living in Japan who come back weekly. I realized the potential and inbound demand overseas. I want to increase the Soba experience for more foreigners. I would like to spread the technology of 100% soba noodle made by a machine from Japan to the world as “Japa-Soba.” We hope to support businesses that want an international challenge.

十和田湖とSOBA

キカイスタイルに
なったからこそ
世界を狙える

Now that it’s made machine style,
we can spread SOBA to the world

味の価値観や食文化は、時代の流れや環境に合わせて刻々と変化しています。だからこそ私たちは、変化を恐れずに時代や地域に合わせて柔軟に進化していきたいと考えます。高度な技術がなくても世界中でおいしくヘルシーな十割蕎麦を作ることができ、また地域の好み、文化、宗教などの細かいニーズに対応できる「キカイスタイルの『Japa-Soba(ジャパソバ)』」は、世界へ展開できるという大きな可能性を秘めています。2013年に和食がユネスコ無形文化遺産に登録されたことにより、和食ブームはアメリカやヨーロッパでいっそう盛り上がりを見せています。回転寿司が気軽に楽しめる和食として海外に受け入れられて久しいですが、「キカイスタイルのJapa-Soba(ジャパソバ)」は和食のネクスト・ジェネレーションになる高い可能性を秘めています。世界が蕎麦を認め、ムーブメントが起きるのは遠い未来の話ではないはずです!


The sense of taste and food culture are constantly changing over generations and our environment. That’s why we want to evolve with the changes. We want everyone to be able to taste the Japanese culture with healthy soba noodles and adapt to the different cultures, religions, or the lack of technology. Soba has a great potential to be able to expand to the world. After Japanese cuisine was added to UNESCO Intangible Cultural Heritage, Japanese food has become more popular in the United States and Europe. Although Japanese food like sushi has long been accepted internationally, we want to make our 100% buckwheat soba noodles made with the machine,“Japa-Soba” of becoming the next generation to Japanese food. The world should recognize the benefits of “Japa-Soba”and it should not be far from the future that a movement will occur!

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